تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروش ویژه زعفران ممتاز قاینات در بسته بندی های مختلف برای مصارف شخصی و کادویی. ارسال رایگان . از کانال تلگرامی ما دیدن فرمایید. https://t.me/Saffron_originalQaenat


نحوه مصرف زعفران


 

 

مصرف صحیح زعفران

روش اول: روش سنتی
اول باید مقدار کافی از گل‌های زعفران را با شکر در آسیاب، آسیا کرد تا به صورت گرد (پودر) درآید؛ دلیل اضافه کردن شکر از بین بردن مزه ی تلخ زعفران و جلوگیری از سوختن زعفران است.
مرسوم ترین شیوه برای مصرف زعفران در ایران ،دم کردن سرگل زعفران است که اصطلاحاً به آن زعفران دم کرده می‌گویند. برای تهیه و دم کردن زعفران معمولا ابتدا آنرا در یک هاون میسابند تا با خرد شدن آن طعم و رنگ زعفران سریعتر و بهتر آزاد شود.
نکته: سابیدن زعفران با هاون های فلزی و یا سابیدن با سرعت، باعث سوختن زعفران میشود و زعفران خاصیت و میزان رنگدهی خود را به مراتب از دست میدهد.
سپس زعفران ساییده شده با شکر را در نصف استکان آب جوش ( بسته به میزان زعفران مقدار آب متفاوت است ) حل می‌کنیم. در این مرحله یا هنگام دم کشیدن برنج آن را در قابلمه ی پلو می‌گذاریم تا همراه برنج دم بکشد؛ البته باید مراقب بود تا جایش مناسب باشد تا در برنج نریزد. با این کار قوام رنگ زعفران بیشتر می‌شود و بوی خوش آن نیز بیشتر نمود پیدا می‌کند و رنگ زیباتری به برنج می‌دهد. یا زعفران را در مقدار کمی آب جوش ریخته و به مدت ده الی ۱۵ دقیقه به آن استراحت میدهید تا زعفران به راحتی طعم و رنگ خود را به آب بدهد . وقتی برنج آماده شد و خوب دَم کشید، در ظرف دیگری روغن می‌ریزیم تا داغ شود بعد مخلوط آب جوش و زعفران را در آن می‌ریزیم و مقداری برنج نیز در آن می‌ریزیم و مرتب هم می‌زنیم تا برنج با آب زعفران و روغن مخلوط شود.

روش دوم: استفاده از یخ ( روش غیر مرسوم مصرف زعفران )
اخیرا روش جدیدی برای استفاده از زعفران پیشنهاد گردیده است که از لحاظ رنگ دهی مناسب به نظر می رسد.
برای این روش بهتر است زعفران را در ظرف شیشه ای ریخته و به میزان زعفران موجود، قالب های کوچک یخ را قرار داده و بگذارید تا قالب های یخ در دمای محیط آب شده و زعفران عصاره و رنگدهی خود را به آب بدهد. پس از آن برنج را به آن اضافه می کنیم.
در خصوص اینکه آیا این روش همان خواص روش سنتی را دارا است اطلاعاتی موجود نیست.

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 248

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)



خراسان رضوی - مشهد

خرید و فروش زعفران ناب